تبدیل فولاد ایران به یک برند خوشنام در جهان
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، برای دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد در کشور، باید بتوانیم زیر ساختی را ایجاد کنیم تا به وسیله آن در مسیر بهبود کیفیت فولاد ایران حرکت کرده و فولاد کشور را به عنوان یک برند خوش نام در جهان معرفی کنیم.

بهرام سبحانی، مدیر عامل فولاد مبارکه  در بیستمین همایش فولاد ایران گفت: این موضوع که فولاد در کدام یک از شرکت های ایرانی تولید شود، مهم نیست و موضوع مهم این است که بازار های جهانی بر فولاد با کیفیت ایرانی حساب باز کنند زیرا باید در آینده ای نه چندان دور سالانه حدود 25 میلیون تن فولاد را صادر کنیم.

بهرام سبحانی در ادامه افزود: در کشور ما وجود نیروی جوان، نیاز به اشتغال‌ زایی، استفاده از معادن غنی و مواهب خدادادی از جمله سنگ‌آهن و زمینه‌های مناسب توسعه برای تامین نیاز بازار داخل و حضور در بازارهای صادراتی، توسعه صنعت فولاد را مستعد و توجیه‌پذیر کرده است. مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، افزود: توسعه صنعت فولاد در کشور هیچ ضرری برای محیط زیست ندارد. در حال حاضر اتحادیه اروپا بدون کوچک ترین لطمه ای به محیط زیست، توانسته سهم بزرگی از یک میلیارد و 600 میلیون تن فولاد در جهان را داشته باشد. برخی گفته اند که کشور های پیشرفته صنعتی تولیدات خود را در صنعت فولاد محدود کرده اند و تولیداتشان را در کشور های ثالت پی می گیرند. اما در حال حاضر شاهد هستیم که بعضی از این کشور های پیشرفته برای حمایت از صنعت فولادشان اقدام به وضع تعرفه های سنگینی بر واردات فولاد به کشورشان کرده اند. این در شرایطی است که اگر در این کشور ها روند تولید افزایشی هم نباشد، کاهشی هم نیست.

 بهرام سبحانی در اخر با اشاره به تعویض قطب تولید فولاد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر اکثر کشورهای بزرگ تولیدکنندهفولاد که از مواد اولیه و زیرساخت حمل‌ونقل دریایی محروم هستند، نسبت به کشورهایی که از مزیت سنگ‌آهن، زغال‌سنگ، منابع انرژی، گاز و نیروی انسانی برخوردارند با محدودیت‌های بیشتری مواجه هستند. در شرایط فعلی به تولید فولاد بدون ضایعات توصیه می شود و با این روش ذیگر در صنعت فولاد پسماند و ضایعات وجود ندارد؛ تا جایی که از بازیافت ضایعات فولاد در صنایع مختلفی ازجمله صنعت سیمان استفاده می‌شود؛ در نتیجه باید در توسعه صنعت فولاد کشور به این موارد مهم توجه بسیاری شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید





:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: